دستگاه ضبط تصاویر DVR انواع و کاربرد آن در دوربین مداربسته

دستگاه ضبط DVR

دستگاه DVR، دستگاه ضبط تصاویر برای دوربین‌های مداربسته آنالوگ و HD است.

 

دستگاه ضبط تصاویر DVR چیست ؟

DVR، دستگاه ضبط تصاویر دوربین‌ مداربسته آنالوگ و آنالوگ HD است. این دستگاه تصاویر را به صورت آنالوگ دریافت می‌کند و به صورت تصاویر دیجیتال بر روی هارددیسک ذخیره می‌کند. دستگاه DVR از بخش‌های سخت افزاری و نرم افزاری تشکیل شده است. بخش نرم افزاری آن وظیفه ذخیره دیتا، کنترل و تنظیمات دوربین است. بخش سخت افزاری آن شامل کیس یا بدنه آن و برد الکتریکی داخل دستگاه که وظیفه تحلیل داده و ذخیره اطلاعات را دارد.

 

 

 

سوالات مهم کاربران در مورد دستکاه ضبط DVR  و NVR

 

آیا می‌توان دستگاه ضبط DVR , NVR  را به صورت عمودی نصب کرد؟ 

نصب عمودی یا افقی دستگاه ضبط اگر باعث لرزش و جابه‌جایی هارد دیسک آن نشود، مانعی ندارد. هارد دیسک‌ها صفحاتی هستند که تمام اطلاعات بر روی آن‌ها ثبت و ذخیره می‌شود، هر گونه فشار یا لرزش این دیسک در عملکرد دستگاه ضبط اختلال ایجاد می‌کند. طبق توصیه تولید کنندگان مطرح رکوردر مثل سامسونگ و توشیبا نصب دستگاه به صورت عمودی یا افقی با توجه به رعایت نکات گفته شده مشکلی ایجاد نمی‌کند. لازم به ذکر است هرگز نباید دستگاه NVR وDVR را در جای شیب دار قرار داد.

 

چرا تصویر دوربین مداربسته بر روی دستگاه، ضبط نمی‌شود؟

1- برای حل این مشکل ابتدا اتصالات فیزیکی را به دقت چک کنید. به طور مثال ممکن است فیش BNC، نر و مادگی و سوکت شبکه به درستی نصب نشده باشد.

2- اتصال دوربین با دستگاه ضبط NVR  یا DVR را چک کنید که درستی برقرار باشد.

خراب شدن منبع تغذیه: اگر از سیستم HD استفاده می‌کنید به دلایل مختلف مثل نوسانات برق یا اتمام طول عمر آداپتور‌ها ممکن است دوربین به خوبی تغذیه نشود. این مشکل باعث می‌شود دوربین توانایی تصویر برداری را نداشته باشد درنتیجه رکوردر DVR , NVR هم نمی‌تواند اطلاعاتی را ذخیره کند.

تنظیمات DVR و NVR: اگر که تنظیمات …. به  درستی انجام نشود هیچ تصویری ذخیره نمی‌شود. نوسانات و قطع و وصل شدن مدام باعث ایجاد اختلال در این دستگاه‌ها می‌شود.

ضعیف شدن آداپتور دستگاه رکوردر: قطعی مداوم برق آداپتور دستگاه را نیم سوز می‌کند حتی ممکن است منجر به از کار افتادن آن شود. در نتیجه جریان مورد نیاز برای روشن شدن دستگاه تامین نمی‌شود. اگر از آدابتور 12 ولت استفاده می‌کنید بهترین روش برای جلوگیری از به وجود آمدن این مشکل استفاده از آداپتور 12 ولت 3 آمپر یا 5 آمپر استفاده کنید.

آسیب دیدن هارد:  از مهم ترین نشانه های آسیب دیدن هارد  نمایش ههارد روی دستگاه بدون دیدن ظرفیت کامل آن است.

کابل برق یا ساتای هارد:  این دو کابل از هارد به بورد دستگاه NVR و DVR نصب می‌شوند. در صورتی که این اتصال دچار مشکل شود یا کابل‌ها آسیب ببینند دستگاه توانایی پشتیبانی از دوربین را از دست می‌دهد.

تمام شدن شارژ باتری داخل دستگاه رکورد: چنانچه تمام مراحل بالا را به دقت بررسی کردید اما مشکل  سیستم شما برطرف نشد باتری داخل دستگاه رکورد را چک کنید در صورتی که شارژ این باتری تمام شود زمان و تاریخ تنظیم شده برای سیستم مداربسته اشتباه در نظر گرفته می‌شود.

 

در هنگام خرید دستگاه ضبط تصاویر باید به نکات زیر توجه کنیم.

    • سازگاری دستگاه با نوع دوربین ها
    • تعداد دوربین قابل پشتیبانی
    • مقدار حافظه مورد پشتیبانی
    • قابلیت کنترل از راه دور
    • نوع فرمت فشرده سازی
    • حداکثر پشتیبانی از مسافت کابل کشی
    • قابلیت های هوشمندی دستگاه
    • پورت های دستگاه
banafshe
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *