بهترین مارک دوربین مداربسته برای من کدام است ؟

بهترین مارک دوربین مداربسته

بهترین مارک دوربین مداربسته با توجه به کارایی، کیفیت، امکانات یا قابلیت‌ها، نحوه نصب و راه اندازی رتبه‌بندی می‌شود. اما مهم‌ترین ویژگی که باعث می‌شود یک دوربین کارایی قابل قبولی برای شما داشته باشد کیفیت خوب در کنار قیمت مناسب است.

 

همیشه گران‌ترین دوربین بهترین نیست

قبل از شرح بهترین برندها لازم است به این نکته توجه داشته باشید که دوربین مداربسته وسیله‌ای است که هر شخص با هدف رفع نیاز شخصی خود از آن استفاده می‌کند. در نتیجه نمی‌توان به صورت کلی در مورد خوب بودن یا نبودن یک سیستم مداربسته صحبت کرد.

به طور مثال فرض کنید شما برای نظارت بر یک خانه 100 متری حداکثر نیاز به یک پک دوربین 4 عددی معمولی دارید در صورتی که به خاطر وسواس یا نداشتن اطلاعات کافی یک پکیج با 8 دوربین از یک برند گران قیمت مثل هایک‌ویژن را خریداری می‌کنید. این اتفاق باعث صرف هزینه زیاد و غیرضروری برای شما می‌شود زیرا شما نیاز به یک دوربین با رزولوشن بالا و قابلیت‌های هوشمند ندارید. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که بهترین مارک دوربین مداربسته برای شما دوربینی و برندی است که متناسب با نیاز‌هایتان باشد اگر سیستم مورد نظر شما امکانات بیشتری داشته باشد شما مجبور به پرداخت هزینه بیشتر هستید.

 

بهترین برند دوربین مداربسته

 

رتبه‌ بندی بهترین مارک‌ دوربین مداربسته

بوش: بوش آلمان از جمله برند‌هایی است که در زمینه تولید انواع لوازم برقی فعالیت می‌کند این شرکت از سال 2002 رسما تولید دوربین مداربسته را آغاز کرد. دوربین مداربسته بوش ویژگی‌هایی مثل صدای دو طرفه، سیستم‌های بی‌سیم و آلارم را دارد. نصب و راه‌اندازی ضعیف‌ نسبت به سایر برندها از معایب این دوربین است. کمپانی بوش محصولات نظارتی و حفاظتی دیگری از جمله دستگاه تشخیص آتش‌سوزی را نیز تولید می‌کند. 

 

سامسونگ: کمپانی کره‌ای سامسونگ محصولات متفاوتی از لوازم صوت و تصویر تولید می‌کند که دوربین مداربسته یکی از باکیفیت‌ترین آن‌ها است. از معروف‌ترین انواع سیستم‌هایی که در این شرکت تولید می‌شوند می‌توان به: دوربین وایرلس سامسونگ، دوربین‌های IP و دوربین صنعتی اشاره کرد. لازم به ذکر است این دوربین‌ها از لحاظ قیمت در رده گران‌قیمت‌ترین‌ها قرار دارند.

دوربین‌های سامسونگ در سال‌های اخیر از لحاظ کیفیت تصویر و قابلیت‌های هوشمند پیشرفت قابل‌ توجهی کرده‌اند. به طوری که در سال 2021 چند مدل دوربین AI سری P  تولید شده که قابلیت‌هایی مثل هوش مصنوعی، و آنالیز تصاویر  را دارند. منظور از آنالیز تصاویر در این دوربین‌ها توانایی تشخیص اشیا و گروه‌بندی سوژه‌ها (مثلا گروه سنی ، جنسیت افراد، اندازه اشیا و رنگ سوژه‌ها) است.

 

بهترین برند دوربین مداربسته

 

پاناسونیک: پاناسونیک را می‌توان جزیی از اولین دوربین‌های تولید شده‌ دانست. در حال حاضر این برند ژاپنی سهم بزرگی از بازار دوربین‌مداربسته را به خود اختصاص داده است. پاناسونیک با توقف تولید دوربین‌های سری آنالوگ و تمرکز بر روی ساخت دوربین‌های IP توانسته دوربین‌های پیشرفته‌ای با این کیفیت تصویر را طراحی کند. این موضوع را می‌توان یکی از دلایلی دانست که باعث افزایش قیمت محصولات این برند شده‌ است.

این تصمیم کمپانی پاناسونیک منجر به تمرکز دوربین بر روی قابلیت‌های مهم دوربین مثل: دید در شب بسیار قوی، سنسور تصویر حساس، کیفیت تصویر 60 F/S و زاویه دید گسترده از جمله نقاط قوت سیستم‌های نظارتی پاناسونیک است.

 

 هایک ویژن: هایک ویژن از جمله محبوب‌ترین برند‌های دوربین مداربسته در ایران است. این برند چینی در طول حیات 19 ساله خود سهم بزرگی از بازار بین‌المللی به خصوص بازار ایران را به خود اختصاص داده.  مهم‌ترین هدف هایک ویژن تولید دوربین مداربسته‌ای با کیفیت بالا و قیمت مناسب است. موارد زیر از جمله دلایلی ست که منجر به پیشرفت و مطرح شدن این برند شده است:
داشتن تکنولوژی‌های پیشرفته مثل تشخیص چهره و سنسنور تشخیص عبور از خط، طراحی نرم افزار هایی با تنوع بالا، سازگاری با  تجهیزات سایر برند‌ها و لنز‌های پیشرفته.
از مهم‌ترین دلایل استقبال ایرانیان از این دوربین این است که این سیستم در ایران نمایندگی فعال دارد بنابراین مردم دسترسی آسانی به دوربین مداربسته  و تجهیزات جانبی آن دارند.

های لوک: هایلوک برند اقتصادی کمپانی هایک ویژن است و از سال 2018 زیر نظر این شرکت فعالیت می‌کند. تمرکز و تخصص برند هایلوک تولید دوربین مداربسته و تجهیزات مرتبط با آن مثل: دستگاه ضبط تصاویر است. این برند تنوع بالایی در محصولات خود دارد و از ویژگی‌های بارز این محصولات کاربردی بودن برای همه افراد است به طوری که از مدل‌های مختلف دوربین مداربسته هایلوک می‌توان در منازل مسکونی، شرکت‌های کوچک، کارگاه‌ها و … استفاده کرد.

دوربین هایلوک تمام مزیت‌های دوربین هایک ویژن را در کنار قیمت بسیار پایین‌تر و  ویژگی‌های پیشرفته‌تر دارد. بنابراین می‌توان گفت این سیستم یکی از بهترین مارک دوربین مداربسته است. تنها ایرادی که می‌توان به  دوربین‌های هایلوک گرفت این است که توانایی نظارت بر محیط‌های بسیار بزرگ را ندارد.

 

داهوا: داهوا از دیگر برندهای چینی است که در کشور ما جایگاه ویژه‌ای پیدا کرده. این شرکت از سال 2002 با تولید دستگاه ضبط تصاویر کار خود را آغاز کرد. داشتن تصاویر باکیفیت، امکان انتقال تصاویر از راه دور، ارسال سیگناهای تصویر قوی و بدون نویز از ویژگی‌های بارز این برند است. داهوا یکی از دوربین‌های مداربسته‌ای است که به ازای کیفیت و قابلیت‌هایش قیمت نسبتا بالایی دارد. از معروف‌ترین سیستم‌های داهوا می‌توان به دوربین بولت که به دوربین بالت هم معروف است اشاره کرد

 

بهترین توصیه ما به شما برای خرید دوربین مداربسته این است که حتما قبل از خرید با یک کارشناس با تجربه مشورت کنید تا یک خرید مقرون به صرفه و با کیفیت داشته باشید.

banafshe
دیدگاه کاربران
1 دیدگاه
  • عباس مرایبانی ۱۷ دی ۱۴۰۱ / ۱۱:۴۲ ق٫ظ

    سلام خیلی ممنون از شما بابت برند های معرفی شده بنده هم نصاب دوربین مداربسته هستم و چند وقتی میشه که از برند دی ام اس DMS که یکی از بهترین برند های تولید کننده دوربین های مداربسته ایرانیه استفاده میکنم که از کیفیت و قیمت خیلی خوبی برخورداره و کم کم داره جای برند های معروف رو میگیره خواستم معرفیش کرده باشم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *