برچسب هشدار این مکان مجهز به دوربین مداربسته است

هشدار این مکان مجهز به دوربین مداربسته است

برچسب هشدار دوربین مداربسته یکی از مهم‌ترین علائمی است که باید در مکان‌های مجهز به دوربین نصب شود. در صورت استفاده نکردن از این علائم، متخلف شناخته شده و در صورت شکایت دیگران، با شما برخورد قانونی خواهد شد.

 

نصب علائم هشدار دهنده را جدی بگیرید

همه ما می‌دانیم که نصب دوربین مداربسته در مکان‌های عمومی و خصوصی از مهم‌ترین اقدامات برای حفظ امنیت و آرامش است. اما استفاده از سیستم نظارتی شامل قوانینی می‌شود که بی‌توجهی به آن‌ها برایتان دردسرساز خواهد شد.

در قدم اول باید بدانید که نصب دوربین مداربسته بدون برچسب هشدار آن غیرقانونی است. یعنی چنانچه شما برای محل کار خود از سیستم‌های نظارتی استفاده کنید ولی علائم مربوط به حضور آن را نداشته باشید تخلف کرده‌اید. برچسب هشدار دوربین مداربسته مثل: تابلو‌های این مکان مجهز به دوربین مداربسته یا تحت نظارت دوربین مداربسته است.

 

قوانین نصب دوربین مداربسته

نصب دوربین مداربسته در مشاعات ساختمان: استفاده از دوربین در قسمت‌های عمومی ساختمان به شرطی که همه اعضا رضایت داشته باشند مانع قانونی ندارد. چنانچه اکثر ساکنین موافق باشند و تعداد کمی با نصب دوربین مخالفت کنند (به شرطی که تعداد افراد موافق بسیار بیشتر از افراد مخالف باشد) می‌توان در مشاعات از دوربین استفاده کرد.

نصب دوربین در حریم خصوصی افراد: مکان‌هایی مثل رختکن، اتاق پرو، اتاق خواب، اتاق‌های هتل و … جز حریم خصوصی افراد شناخته می‌شوند. نصب دوربین یا میکروفون در این امکان‌ها تخلف و طبق قانون با اشخاص متخلف برخورد خواهد شد. برای نصب دوربین در این اماکن (بنابر هر دلیلی) نیاز به مجوز مراجع قضایی دارید.

 

برچسب هشدار دوربین مداربسته

 

نصب دوربین در مراکز عمومی: نصب دوربین در مکان‌های پر رفت‌وآمد مثل مراکز تجاری، ایستگاه مترو، بیمارستان و … الزمی است. فقط در صورت استفاده از سیستم نظارتی در هر مکانی باید بنرهایی با مضمون در این مکان دوربین مداربسته نصب شده است یا این مکان مجهز به دوربین مداربسته است را نصب کنید.

نصب دوربین در کلاس درس: نصب دوربین مداربسته برای مدرسه یا به طور کلی کلاس درس مشکل قانونی ندارد ولی برخی بر این باورند که این کار اخلاقی نیست زیرا افراد حاضر در آن مکان را دچار اضطراب و استرس می‌کند.

 

 نصب دوربین مداربسته در محیط‌های غیرقانونی

اگر به هر دلیلی نیاز به نصب دوربین مداربسته در محیط‌های غیر قانونی دارید حتما قبل از انجام این کار از مراکز قانونی مثل نیروی انتظامی مجوز تهیه کنید. در صورت ثبت تصاویر، بدون مجوز از این مکان‌ها با شما برخورد قانونی خواهد شد.

banafshe
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *